ZABORAVLJENO NASLJEĐE – Europska avangardna umjetnost na mreži
Prioriteti
- transnacionalna mobilnost
- razvoj publike
- jačanje kapaciteta: digitalizacija
Opis projekta
Projekt FORGOTTEN HERITAGE donosi inovativan pristup obradi, prezentaciji i dostupnosti djelima konceptualne umjetnosti nastalima u drugoj polovini 20. stoljeća. Jezgru projekta čini razvoj digitalnog arhiva – repozitorija arhivske građe i umjetničkih djela hrvatskih, poljskih, estonskih i belgijskih neoavangardnih umjetnika. Repozitorij je zamišljen kao on-line platforma dostupna svim zainteresiranim korisnicima: široj i stručnoj javnosti, studentima povijesti umjetnosti i drugih društvenih i humanističkih fakulteta, studentima umjetničkih akademija te umjetnicima, a prikazuje širok spektar materijala: od grafike, crteža, slika, fotografija do dokumentacije umjetničkih izložbi i akcija, privatnih bilješki umjetnika, poezije i proze, i sl. Ova bogata kolekcija građe dostupna je javnosti u obliku inovativne, jednostavne za upotrebu i transparentne baze podataka koja krajnjim korisnicima omogućava jednostavnu pretragu, analizu i komparativnu usporedbu materijala radi popularizacije neoavangardnih djela, uspostavljanja novih čitanja i reinterpretacije.
Cilj projekta
POVEĆANJE VIDLJIVOSTI I POPULARIZACIJA neoavangardne i konceptualne umjetnosti upotrebom inovativnih digitalnih tehnologija, UMREŽAVANJE STRUČNJAKA te (RE)VALORIZACIJA, INTERPRETACIJA I ŠIRENJE ZNANJA o europskoj neoavangardnoj i konceptualnoj umjetnosti.
Stečeno iskustvo
Radom na projektu naučili smo postaviti organizacijsku i istraživačku shemu, voditi računa o zadanim okvirima tekstova kao i o njihovoj strukturi. Pritom smo se fokusirali na znanja koja želimo posredovati stranoj publici. Zahvaljujući projektu bili smo u mogućnosti uspostaviti strategiju digitalizacije fotografske građe i dokumentarne građe koja je potom uključena u digitalnu bazu, vodeći računa o raznim elementima koji pridonose širini interpretacije i novih znanja. Naučili smo postaviti prioritete kao i osmisliti buduće projektno razdoblje. To govori o važnosti planiranja i razumijevanju obuhvata koji se financira na ovakav način. Stekli smo znanja o umrežavanju s drugim partnerima, usklađivanju s tuđim prioritetima, i razlikama u obuhvatu građe. Produbili smo istraživačka, organizacijska i urednička iskustva i prilagodili ih uvjetima Kreativne Europe.