KreativnaEuropaKultura
Pomaknimo granice!

Sedam projekata novinarskog partnerstva financirat će Kreativna Europa

2021 JOUR rezultati

Sedam partnerskih konzorcija novinskih organizacija dobit će potporu u okviru međusektorskog potprograma za prekogranične projekte čiji je cilj jačanje medijskog informativnog sektora.

 

U lipnju 2021. godine Europska komisija objavila je prvi Poziv za novinarska partnerstva u programu Kreativna Europa, kao dio NEWS inicijative Akcijskog plana Europske komisije za medije i audiovizualni sektor. Cilj poziva je rješavanje strukturnih izazova s kojima se suočava sektor informativnih medija te pomoći medijima da postanu snažniji u kontekstu digitalne tranzicije i povećane konkurencije. Novinarska partnerstva okupljaju više medijskih organizacija kako bi uspostavili sektorske mreže za medijske profesionalce i usredotočili se na suradničku poslovnu transformaciju i/ili suradničke novinarske projekte. Prijavitelji su mogli predložiti različite aktivnosti, poput razvoja zajedničkih tehničkih i uredničkih standarda, testiranja novih vrsta novinskih redakcija i formata, originalnog izvještavanja ili programa obuke.

Na Poziv za Novinarska partnerstva pristiglo je 30 projektnih prijedloga iz cijele Europe koje su evaluirali neovisni stručnjaci, od kojih je odabrano 7. Za ovaj poziv osigurano je EUR 7 600 000.

 

ODABRANI PROJEKTI

 

Cross-Border Local

  • početak: 1. ožujka 2022
  • EU podrška: EUR 1 095 998

Cross-Border Local nastoji potaknuti prekogranično istraživačko novinarstvo diljem Europe, te ojačati lokalne informativne medije. Partnerski konzorcij čine Europsku federaciju novinara (BE), Stockholmsku ekonomsku školu u Rigi (LV) te Transitions (CZ), dok je vodeći Journalismfund.eu (BE). Projekt uključuje oko 60 suradnji (predviđeno EUR 600.000), mentorstva, obuku (o istraživačkom novinarstvu, sigurnosti i procjeni rizika) te treninge iz područja menadžmenta za menadžere lokalnih medija.

 

Stars4media NEWS

  • početak: 1. veljače 2022
  • EU podrška: EUR 2 386 403

Stars4media NEWS nastoji potaknuti razvoj novih poslovnih modela i stvoriti inovativne novinske redakcije s ciljem jačanja europskog medijskog sektora. Putem javnog poziva za prekogranične medijske projekte, a za što je predviđeno EUR 1.320.000, neovisni žiri odabrat će 15 projekata kojima će biti dodijeljena sredstva i mentorstva. Vodeći partner je Vrije Universiteit Brussel (BE), a u partnerskom konzorciju su Euractiv (BE), WAN-IFRA (FR) i Europski novinarski centar (NL).

 

Pix.T za vijesti i fotoreporterstvo

  • početak: 1. travnja 2022
  • EU podrška: EUR 732 137

Pix.T nastoji odgovoriti na izazove s kojima se susreću fotoreporteri, od smanjenih prihoda, do kršenja autorskih prava (copyright) i zastarjelih modela licenciranja. Tijekom dvije godine istraživanja i suradnji, pokrenut će protokol koji se služi blockchain tehnologijom i platforma za autorizaciju, online prodaju i distribuciju fotografija. Vodeći partner je Worldcrunch (FR), a u partnerskom konzorciju sudjeluju Photomakers (IT), Noor fundacija (NL), Profimedia (CZ), Solwee (CZ), CTK (CZ) i PAP (PL).

 

The Circle: europska mreža medijskih hubova

  • početak: 1. travnja 2022
  • EU podrška: EUR 675 298

The Circle će kreirati 10 medijskih hubova u manjim europskim gradovima, gdje će se okupljati kreativci, novinari i medijski poduzetnici kako bi premostili jaz između renomiranih medija i milenijalnih medijskih organizacija te istražili nove digitalne formate. Korisnici će mapirati medijski krajolik svoga grada tijekom jednog tjedna, te u njemu stvoriti hub sukladno potrebama u lokalnoj medijskoj proizvodnji. Hubovi će stvoriti platformu zajednice, međusobno dijeliti znanja i informacije, pratiti zbivanja u drugim gradovima i državama te organizirati događanja i medijska partnerstva. Vodeći partner je Are We Europe (NL), a u partnerskom konzorciju sudjeluju Arty Farty (FR), Hostwriter (DE) i n-ost (DE).

 

Neki odobreni projekti već su započeli, a koji uključuju obuku i dodjelu sredstava za lokalne istraživačke novinare, sredstva za medijsku inovaciju, medijske hubove za manje gradove i upotrebu blockchain tehnologije koja fotoreporterima nastoji omogućiti bolje prihode. Preostali ugovori o dodjeli bespovratnih sredstava u procesu su potpisivanja, te će biti objavljeni na ovoj stranici. Riječ je o projektima koji su usmjereni na jačanje suradnje, zajedničku proizvodnju višejezičnog sadržaja i razvoj novinarskih mreža te standarda.

 

 

POZIV ZA NOVINARSKO PARTNERSTVO 2022

Poziv na dostavu prijedloga za Novinarsko partnerstvo 2022 godine otvoren je u veljači s rokom za predaju projektnih prijedloga 7. rujna 2022. godine u 17:00 CET. Ovim pozivom očekuje se uspostavljanje mreže za razmjenu najboljih praksi između profesionalaca u medijima i čvorišta znanja za podsektore oko tehničkih formata (pisani/online tisak, radio/podcast, TV, itd.) i/ili novinarskih žanrova (lokalno/regionalno novinarstvo, novinarstvo od javnog interesa, data novinarstvo, istraživačko novinarstvo itd. ). Očekuje se da novinari i stručnjaci za medijsko poslovanje steknu i usavrše nove profesionalne vještine; da se poveća inovativnost i kreativnost u novinarskim proizvodnim i distribucijskim procesima; da se poveća interes za novinarstvo u različitim društvenim skupinama, jezičnim skupinama i dobnim skupinama te poveća održivost novinarski proizvedenog sadržaja. Više o detaljima poziva.

 

 

POZADINA

Potpora za Novinarsko partnerstvo provodi se u okviru Međusektorskog potprograma Kreativne Europe koji obuhvaća djelovanja u svim kulturnim i kreativnim sektorima (uključujući i audiovizualni) kako bi se potaknula međusektorska suradnja i inovacije, te djelovanja u sektoru informativnih medija. Unutar specifičnog cilja međusektorskog potprograma je jačanje raznolikog, neovisnog, slobodnog i pluralističkog medijskog okruženja, kvalitetnog novinarstva i medijske pismenosti čime se njeguju sloboda i umjetničko izražavanje, međukulturni dijalog i socijalna uključenost.

Europski medijski sektori suočeni su s višestrukim izazovima poput digitalne transformacije koja ima snažan utjecaj na način konzumiranja vijesti ali i na sustav vrijednosti kakav je prevladavao u analognoj eri. Slijedom toga, tradicionalne medijske kuće i ekonomska održivost profesionalnog novinarstva pod snažnim je pritiskom, a medijski pluralizam je oslabio.

Kako bi se europski medijski sektori ojačali i uspješno suočili s izazovima i prilikama transnacionalne prirode, podržat će se aktivnosti usmjerene prema strukturnim i tehnološkim promjenama sektora, suradnjama koje potiču visokokvalitetne standarde medijske produkcije, te razvijanju i podizanju digitalnih vještina, prekograničnog i/ili suradničkog novinarstva i kvalitete sadržaja.

Novinarska partnerstva dio su NEWS inicijative Akcijskog plana Europske komisije za medije i audiovizualni sektor, u okviru kojeg je Komisija pojačala dijalog s medijskim sektorom, između ostalog i putem Europskog medijskog foruma dok Akcijski plan za europsku demokraciju najavljuje niz radnji kojima će se ojačati medijska sloboda i pismenost. 

 

 

Izvor.