Podijelite svoju umjetnost od kuće!
Europska komisija poziva sve korisnike programa potpore programa Kreativna Europa da izlože svoja umjetnička djela online koristeći hashtag #CreativeEuropeAtHome.
Izbijanje koronavirusa (COVID-19) imalo je značajan učinak na kulturni i kreativni sektor, kako na umjetnike tako i na njihovu publiku. Većina aktivnosti u okviru programa Kreativna Europa ne može se odvijati prema planu zbog niza lokalno nadležnih mjera donesenih s ciljem sprečavanja širenja virusa.
Uz svijest o ozbiljnosti čitave situacije, važno je ipak isticati i broje pozitivne primjere koji trenutačno pokreću kulturni i kreativni sektor diljem Europe: filmski arhivi otvaraju se za javnost putem mrežnih stranica, kazališta i glazbenici svoje nastupe dijele putem livestream-a, uz niz drugih primjera.
S time na umu Europska komisija pokrenula je kampanju na društvenim mrežama Kreativne Europe (Facebook, Twitter i Instagram) pod nazivom #CreativeEuropeAtHome. Ovom kampanjom Europska komisija nastoji korištenjem doprinosa mnoštva (crowd sourcing) istaknuti kulturne aktivnosti koje se diljem zajednice Kreativne Europe uspješno odvijaju online, a dostupne su svim ljubiteljima umjetnosti koji dane provode u svojim domovima.
Mariya Gabriel, povjerenica Europske komisije za inovacije, istraživanja, kulturu i mlade izjavila je:
U ovim teškim vremenima kultura, kreativnost i solidarnost potrebni su nam više nego ikad! Stoga mi je zadovoljstvo u suradnji s povjerenikom Bretonom predstaviti #CreativeEuropeAtHome. Ovom inicijativom želimo predstaviti i učiniti dostupnom bogatu i raznoliku ponudu iz naše zajednice Kreativne Europe. Možda smo privremeno ograničeni na boravak u svojim domovima, ali to nas ne bi trebalo sprječavati da uživamo u ljepoti umjetnosti i kulture, dolazimo do novih otkrića i međusobno dijelimo iskustva. Zajedno smo u ovome!
- KAKO SUDJELOVATI?
Europska komisija poziva korisnike potpore programa Kreativna Europa koji provode kulturne aktivnosti online da javnost o tome obavijeste putem društvenih mreža pod okriljem jedinstvene kampanje. Objave bi trebale sadržavati hashtag #CreativeEuropeAtHome i oznaku službene platforme Kreativne Europe u pitanju (Facebook, Twitter, Instagram).
Poziv se odnosi na aktivnosti koje:
- primaju financijsku potporu programa Kreativna Europa
- su otvorene javnosti i nisu ograničene geo-blocking opcijama ili drugim ograničenjima.
Europska komisija podijelit će izabrane objave koje se drže ovih kriterija putem društvenih mreža programa Kreativna Europa. Povjerenici Mariya Gabriel i Thierry Breton također će doprinijeti vidljivosti objava putem svojim profila na Twitteru.