KreativnaEuropaKultura
Pomaknimo granice!

In Union There is Strength - European Creative Hubs Network

European creative hubs campus 01
European Creative Hubs Network je dvogodišnji projekt koji je financiran u programu Kreativna Europa – međusektorski potprogram, a čiji je cilj izgradnja održive zajednice kreativnih hubova i co-working prostora u Europi.

European Creative Hubs Network je dvogodišnji projekt suradnje 6 europskih kreativnih hubova: BIOS (EL), betahaus (DE), Kulturni Kod / Nova Iskra (RS), Creative Edinburg (UK), Factoría Cultural (ES), ROCO (UK) i EBN – Europske mreže poslovnih i inovacijskih centara, predvođenih British Council-om. Projekt je financiran od strane Europske komisije putem programa Kreativna Europa – međusektorski potprogram, a pokrenut je s ciljem unapređivanja ekosustava koji podržava razvoj i rast kreativnog i kulturnog sektora kroz potporu europskih kreativnih hubova, stvarajući zajednicu iskusnih hubova iz različitih sektora te promicanjem hubova kao inovativnih modela za podršku kreativnom sektoru u Europi.

Povodom završetka ECHN projekta, u Brusselsu je od 24. – 26 siječnja 2018. godine organizirana je konferencija European Creative Hubs CAMPUS za voditelje kreativnih hubova, kulturne i kreativne organizacije, lokalne vlasti i kreatore javnih politika, a pod motom „In union there is strangth“. Okupilo se više od 80 voditelja kreativnih hubova iz cijele Europe, kulturnih i kreativnih organizacija, predstavnika gradova, lokalnih vlasti i znanstvenika koji su kroz razgovore, panele, prezentacije i radionice razmjenjivali svoja znanja i iskustva razvijanju novih poslovnih modela te kulturnih i kreativnih industrija. Konferencija se odvijala u kreativnom hubu LaVallée i kreativnom hubu SMart.  Kreativni hub LaVallée  smješten je u prostoru bivše kemijske čistione od 5000m2 koji je danas kreativni prostor s galerijom, umjetničkim studijima i prostorom za razna događanja, a kreativni hubu SMart nastao je kao platforma posvećena pravim potrebama freelancera koja nastoji malim poduzetnicima osigurati poslovanja.

Cilj Campus konferencije bio je osvijestiti javnost i skrenuti pozornost kreatorima europskih javnih politika u svim sektorima o novim potrebama tržišta te novoformiranoj mreži europskih kreativnih hubova. Evaluacije i istraživanja koja su provedena u sklopu projekta polučila su neke ključne dokumente i smjernice za kreiranje novih javnih politike koji su prezentirani na konferenciji. Temeljnu analizu europskih kreativnih hubova proveo je Barometar, koja pokazuje kako su kreativni hubovi trenutni fenomen – 60% hubova koji su sudjelovali u istraživanju osnovano je unutar 5 godine, multidisciplinarni su i primarna misija im je društvena dobrobit praćena ekonomijom. Zanimljiva je činjenica da je 90% ispitanih hubova u potpunosti sigurno u povećanje potreba svojih usluga i u dugoročnu održivost. Kreativni hubovi po svojem statusu dolaze u različitim kombinacijama -  40% hubova su privatne tvrtke, 30% su neprofitne organizacije i polu privatne, a u prosjeku zapošljavaju 8 ljudi, te godišnje dosegnu i do 400 ljudi. Dokumenti proizašli iz projekta s prijedlozima i smjernicama za kreiranje novih europskih, nacionalnih i lokalnih politika obradili su teme: „Poticanje inkubacije i akceleracije kreativnih hubova“, „Uloga kreativnih hubova na slobodnom tržištu rada“ i „Kolektivni radni prostori kao sredstvo za stvaranje elastičnih ekosustava za kreativne poduzetnike“.