Potpora za Medijsku pismenost 2025 [CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY]
Otvoren je poziv za dostavu prijedloga za Potporu medijskoj pismenosti za 2025. godinu s rokom za predaju projektnih prijedloga 6. ožujka 2025. godine u 17:00 CET.
Potpora za Medijsku pismenost provodi se u okviru Međusektorskog potprograma koji osim što obuhvaća djelovanja u svim kulturnim i kreativnim sektorima (uključujući i audiovizualni), kako bi se potaknula međusektorska suradnja i inovacije, obuhvaća djelovanja u sektoru informativnih medija. Unutar specifičnog cilja međusektorskog potprograma je jačanje raznolikog, neovisnog, slobodnog i pluralističkog medijskog okruženja, kvalitetnog novinarstva i medijske pismenosti čime se njeguju sloboda i umjetničko izražavanje, međukulturni dijalog i socijalna uključenost.
CILJ I AKTIVNOSTI
Cilj poziva je podržati projekte koji promiču medijsku pismenost kako bi građani razvili kritičko razumijevanje medija, osobito u digitalnom okruženju. Naglasak je na poticanju inovativnih inicijativa i zajednica koje se prilagođavaju promjenama u medijskom okruženju
U okviru ovog poziva, financirat će se sljedeće aktivnosti:
- Kreacija i distribucija multikulturalnog i višejezičnog sadržaja koji poboljšava digitalne sposobnosti građana i otpornost na dezinformacije.
- Razvoj inovativnih rješenja medijske pismenosti koja su prilagođena budućem medijskom okruženju.
- Obuke i radionice za građane i edukatore, uključujući dijeljenje najboljih praksi između različitih regija Europe.
- Organizacija javnih događanja i radionica za podizanje svijesti o medijskoj pismenosti.
Prioriteti poziva uključuju:
- Dijeljenje najboljih praksi u području medijske pismenosti kroz projekte koji prelaze kulturne, jezične i državne granice.
- Razvoj interaktivnih online alata za borbu protiv dezinformacija.
- Stvaranje obrazovnih materijala i alata za građane s ciljem razvijanja kritičkog pristupa medijima.
- Razvoj praksi medijske pismenosti prilagođenih novim izazovima, uključujući manipulativne tehnike i AI-proizvodnju medija.
PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI
Prihvatljivi prijavitelji su pravni subjekti (privatni ili javni) koji djeluju i registrirani su na području država koje sudjeluju u Programu. Partnerski konzorcij mora biti sastavljen od minimalno 3 partnera koji se nalaze u 3 različite države koje sudjeluju u Programu. Partnerski konzorciji mogu uključivati profitne i neprofitne organizacije, javne (nacionalne, regionalne i lokalne) institucije, međunarodne organizacije, sveučilišta i obrazovne institucije, medijske organizacije, istraživačke i tehnološke institucije, pružatelje tehnoloških usluga s ekspertizom medijske pismenosti i digitalnih medija.
Popis država koje sudjeluju u programu Kreativna Europa.
OČEKIVANJA
Ovim pozivom očekuje se uspostavljanje paneuropskih konzorcija koji prenose najbolje prakse preko nacionalnih, kulturnih i jezičnih granica, razvijaju i proširuju alate i akcije medijske pismenosti te osiguravaju prenošenje tih praksi na najširu moguću publiku, pokrivajući različite vrste medija. Očekuje se organizacija foruma za razmjenu najboljih praksi oko specifičnih dobnih skupina, skupina s ograničenim vještinama medijske pismenosti ili pristupom, ili onih koji su u riziku od socijalne isključenosti; kao i podrška stručnjacima za medijsku pismenost kako bi prilagodili svoje prakse brzo rastućim medijskim formatima i promjenama u obrascima medijske potrošnje.
Projekti trebaju osigurati aktivno uključivanje građana i poticanje participativne kulture. Također se preporučuje suradnja s Europskim opservatorijem za digitalne medije (EDMO) kako bi se izbjeglo preklapanje inicijativa i promicala razmjena dobrih praksi.
Za ovaj Poziv osigurana su sredstva u ukupnom iznosu EUR 2 570 000 kojim će se podržati projekti u trajanju do 24 mjeseca. Maksimalni iznos potpore je EUR 500.000 po projektu, a stopa sufinanciranja iznosi 70% ukupnih prihvatljivih troškova projekta.
Projektni prijedlozi se ocjenjuju kroz 4 osnovne kategorije, pri čemu je potrebno prijeći pojedinačni bodovni prag po kategorijama (N/A) i ukupni bodovni prag (70/100):
- relevantnost u odnosu na prioritete : max 30 bodova
- kvaliteta sadržaja i aktivnosti: max 30 bodova
- vođenje projekta: max 20 bodova
- diseminacija: max 20 bodova
Prijave se ispunjavaju i predaju putem Funding and Tender Opportunities portala (FTOP).
Ovaj poziv predstavlja važnu priliku za poticanje inovacija u području medijske pismenosti i osnaživanje građana u digitalnom dobu kroz edukaciju i kritički pristup informacijama.