Razvoj publike u kulturi
U okviru programa Kreativna Europa (2014-2020) razvoj publike je bio jedan od prioriteta koji je omogućavao europskim umjetnicima i kulturnim operatorima produbljivanje odnosa s postojećom publikom, proširenje i povećanje publike. Cilj ovog prioriteta je bio omogućiti da dijela europskih umjetnika dođu do što većeg broja ljudi diljem Europe te da se proširi pristup kulturnim djelima s posebnim naglaskom na djecu, mlade, osobe s invaliditetom i nedovoljno zastupljene skupine, uključujući izbjeglice.
Razvoj publike podrazumijeva i strateški i dinamičan proces kojim se unapređuju i produbljuju odnosi s postojećom publikom te razvijaju pristupi prema novoj publici. Razvoj publike podrazumijeva rad SA publikom, umjesto da se radi nešto ZA publiku. Ključno je izravno uključiti ljude i zajednicu u doživljavanje, uživanje i vrednovanje umjetnosti i kulture. Projekti koji su u fokus stavili prioritet razvoja publike, ostvarili su aktivnosti koje su bile usmjerene na rad na terenu ili na razvoj strategije. Podnositelji zahtjeva trebali su istražiti i mapirati svoje trenutne publike i koje ciljne skupine žele doseći.
Kroz projekte koji su podržani kroz program Kreativne Europe- potprogram Kultura s prioritetom koji tretira razvoj publike sastavni dio projekta obuhvaćao je neki od sljedećih pristupa:
- uključivanje publike u programiranje, produkciju, participativnu umjetnost, fizički dijalog, interakciju putem društvenih mreža, volontiranje
- kreativno partnerstvo s drugim sektorima (zdravstvo, obrazovanje, poduzetništvo itd.)
- razvoj strategije razvoja publike
- obučavanje članova osoblja za realizaciju zadataka vezanih uz razvoj publike
- praćenje napretka i uspjeha u aktivnostima razvoja publike, između ostalog prikupljanjem i uspoređivanjem povratnih informacija publike
- organizacija rezidencija ili programa razmjene za umjetnike i kulturne djelatnike koji kroz svoje aktivnosti nastoje komunicirati s lokalnom zajednicom.
Ovo online događanje pružit će pogled u europske politike razvoja publike, na koje načine je prioritet tretiran u projektima Kreativne Europe kroz primjere prakse, te uvid u nacionalne mehanizme koji su usmjereni na razvoj publike.
________________________________________________________________________________
PROGRAM
11:00 Uvod / Pozdrav
11:15 Razvoj publike u europskim politikama (hrv.)
11:35 Primjeri dobre prakse u Kreativnoj Europi (hrv.)
- Audience segmentation System in European Theatres
(Narodno učilište Dubrava)
- CORNERS - Turning Europe inside out
(POGON – Zagrebački centar za nezavisnu kulturu i mlade)
12:15 Razvoj publike u Hrvatskoj (hrv.) - pogled i analiza
12:30 Kraj
________________________________________________________________________________
Za sudjelovanje u događanju potrebno je do 26. listopada 2020. godine ispuniti prijavni obrazac, a nakon prijave na e-mail sudionika stići će obavijest o potvrdi i uputa za online sudjelovanje.
** Za sve koji nisu uspjeli sudjelovani na online događanju Razvoj publike u kulturi 28. studenog, evo nove prilike!
Objavljujemo novi datum 6. studenog 2020. godine u 11:00 sati kada ćemo emiritati snimku događanja. Snimka samog događaja traje ukupno 1'45'' a posebno za ovu priliku bit će obogaćena mogućnošću komunikacije putem chat alata, gdje ćemo prikupljati vaša pitanja i komentare vezano za tretman i brigu o konceptu razvoja publike na europskoj i nacionalnoj razini.