ONLINE RADIONICA: Kreativna suradnja „Glumac ima vremena“
Hrvatski Desk Kreativne Europe – uredi MEDIA i Kultura, u okviru kreativne suradnje, s tutorom Leonom Lučevom organiziraju radionicu pod nazivom „Glumac ima vremena“ koja je namijenjena dubljem razumijevanju filmske i kazališne scene, likova i komunikacije glumca i lika
Radionica „Glumac ima vremena“, koja će se održavati internetskim putem 25. i 26. rujna 2020. godine, usmjerena je k dubljem razumijevanju filmske i kazališne scene te otkrivanju komunikacije glumca i lika. Fokus je na osvješćivanju dubljih iskustava koja imamo, a koja su nam potrebna za kreiranje lika, te pronalaženju načina da iskustva koja nemamo istražimo, približimo i usvojimo.
Za provođenje radionice zadužen je hrvatski kazališni, televizijski i filmski glumac Leon Lučev, u suradnji s hrvatskim DKE – uredima MEDIA i Kultura.
Usmjerit ćemo se i na traženje vrata zaborava između glumca i lika, na prostor neočekivanja, koji otvara prostor slobodi igre. Vrata zaborava podrazumijevaju sljedeće: glumac ima, skuplja, istražuje i usvaja mnogo informacija i iskustava koja su mu potrebna za lik, ali lik je u zaboravu jer kad bi znao sve te informacije, ne bi bio taj lik. Zato tražimo vrata zaborava, točku iz koje glumac ulazi u zaborav lika, a još uvijek sviješću glumca može korigirati prostor lika, odnosno vlastite igre. Bavit ćemo se i osobnim prostorom glumca, ograničenjima i zamkama koje sebi nesvjesno postavlja te ćemo pokušati zajedno naći način kako ih zaobići. Bavit ćemo se vremenom potrebnim da bismo stvari usvojili. Tišinom u kojoj se lik kojeg igramo otkriva. Nježnošću i strpljenjem koje glumac mora imati prema svom prostoru, kako bi mimo očekivanja što mu ih nameće društvo u kojem živimo mogao nesmetano rasti i razvijati se.
Kako se prijaviti?
Prijave je moguće podnijeti do 18. rujna 2020. godine.
Dvodnevna radionica održavat će se od 10 do 18 sati putem Zooma.
Za sudjelovanje će biti odabrano 10 sudionika, od kojih će petero biti iz područja kazališta, a petero iz područja filma i televizije. Zainteresiranima će također biti omogućeno sudjelovanje u ulozi promatrača.
Prijavnica mora sadržavati:
-
kratak životopis
-
fotografiju
-
motivacijsko pismo
-
odabranu filmsku scenu strane ili domaće produkcije te lik iz navedene scene koji vas nadahnjuje, čije bi vam igranje i istraživanje predstavljalo užitak i izazov. Tekst scene treba naučiti napamet.
Prijavnice se šalju putem e-pošte na:
-
martina.petrovic@mediadesk.hr – prijavitelji iz područja filma i televizije
-
ced@min-kulture.hr – prijavitelji iz područja kazališta.
Odabrani će polaznici radionice o svom sudjelovanju biti obaviješteni najkasnije do 23. rujna.
Leon Lučev 1993. upisuje Akademiju dramske umjetnosti u Zagrebu. Tijekom studija (1994.) snima svoj prvi cjelovečernji igrani film koji postaje hit s redateljem Vinkom Brešanom Kako je počeo rat na mom otoku te surađuje s Lukasom Nolom, Zvonimirom Jurićem i Ognjenom Sviličićem na njihovim ranim filmovima. Godine 1997. nakon odslušane Akademije dramske umjetnosti postaje dijelom ansambla ITD kazališta, zajedno s Ninom Violić, Draženom Šivakom i Natašom Dangubić. U tom periodu (1997. – 2003.) surađuje s vrhunskim kazališnim redateljima: Tomijem Janežićem, Damirom Zlatarom Freyom, Lukasom Nolom. Od 1997. do 2003. godine pohađa radionice po metodi Mihaila Čehova u Grožnjanu pod vodstvom Scotta Fieldinga i Joanne Merlin. S Tomijem Janežićem sudjeluje u Centru za istraživanje potencijala glumačke igre. Također sudjeluje na radionicama po metodi „Method acting“ pod vodstvom Vajeveca u Zagrebu. Godine 2003. napušta Teatar ITD i u potpunosti se posvećuje filmskoj umjetnosti. Surađuje s recentnim europskim i regionalnim filmskim umjetnicima poput Hansa-Christiana Schmida, Jasmile Žbanić, Hrvoja Hribara, Vinka Brešana, Lukasa Nole, Angeline Jolie, Zrinka Ogreste, Branka Schmidta, Janeza Burgera, Ognjena Glavonića, Hanne Slak i dr. Sudjeluje u regionalnim koprodukcijama i snima u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Mađarskoj, Njemačkoj, Sloveniji i Srbiji. Od 2003. do 2010. sudjeluje u radionicama i edukacijama iz glumačkih tehnika po Jerzyju Grotowskom, Klaunovima, Bufonima te Majerholdu. Učitelji su mu bili Lee Delong, Richard Nieoczym, Joanna Merlin i Scott Fielding. Godine 2006. osniva produkcijsku kuću Produkcija Živa. U sljedećih nekoliko godina (2006. – 2014.) sudjeluje u većini recentnih regionalnih, europskih i svjetskih festivala u funkciji glumca i producenta. Njegovi filmovi osvajali su nagrade u Puli, Berlinu, Sundanceu, Sarajevu, Bruxellesu, Los Angelesu, Jeruzalemu, a on kao glumac u Puli, Sarajevu, Prištini, Kazanu (Rusiji) i Njemačkoj. Godine 2007. na prvom Sarajevo Film Festivalu počinje predavati u okviru Sarajevo Talent Campusa. Predavač je također danas, a unutar tih predavanja razvio je osobni način rada s glumcima pod nazivom „Close up and personal“. Godine 2011. počinje predavati na Umjetničkoj akademiji Split kao asistent prof. Jokiću. Predavanja u obliku praktičnih radionica namijenjena su glumcima i redateljima te su usmjerena k osvješćivanju filmskih tehnika glume za glumce i komunikaciji s glumcima za redatelje. Tijekom 2011. i 2012. godine predaje na školi medijske kulture „Dr. Ante Peterlić“: vodi radionicu glume namijenjenu pedagozima u osnovnim i srednjim školama. Od 2003. do 2013. godine povremeno radi s djecom na projektu „Zlarinsko ljeto – Dječja republika Zlarin“. Također putem projekta „Kino u gostima“ organizira i vodi niz filmskih radionica po manjim sredinama u Hrvatskoj.
U kontekstu Programa Kreativna Europa - (Pot)programa MEDIA važno je istaknuti da je Leon Lučev sudjelovao u ulozi glumca i producenta u filmskom projektu Otok ljubavi redateljice Jasmile Žbanić i producentske tvrtke Produkcija Živa d.o.o., a kojem su u okviru prvog roka poziva za razvoj pojedinačnog projekta (20/2009) dodijeljena sredstva u iznosu od 30.000 eura.