The People´s Smart Sculpture (PS2)
Prioriteti
- transnacionalna mobilnost
- razvoj publike
- jačanje kapaciteta: digitalizacija
Opis projekta
PS2 potiče participativnu umjetnost i kolaborativne urbane procese kroz umjetničke i kulturne prakse u europskim kroskulturnim urbanim prostorima. Projektne aktivnosti inspirirane su idejom povezivanja umjetnosti i kreativnosti s lokalnim društvenim dinamikama i razvojem naših kolektivnih životnih okolnosti, te namjerom kreiranja mjesta umjetnosti kao polja testiranja i kulturne igre.
Crpeći inspiraciju iz čina prikupljanja i izlaganja emocionalne baštine, Muzej prekinutih veza pristupio je zagrebačkom Gornjem gradu kao živom organizmu čiji ljudi i mjesta imaju mnogo toga za ispričati. Kroz angažman i suradnju različitih ciljnih skupina (stanovnika, studenata i učenika, radnika, gradskih i državnih dužnosnika, umjetnika), projekt se temeljio na dvije ključne osi: pripovijedanju i emocionalnom mapiranju Gornjeg grada. Rezultati su 15. svibnja 2016. podijeljeni putem jednodnevnog radio programa pod nazivom „Radio koji je tu prije radio“, produciranog ekskluzivno za potrebe projekta.
Cilj projekta
Obraćajući se svojoj publici kroz koncepte sjećanja, empatije, razumijevanja i potpore te potičući aktivni i afektivni pristup svom životnom okruženju, Muzej prekinutih veza je svoje temeljne vrijednosti nastojao prenijeti na ulice svog susjedstva. Cilj podprojekta bio je simbolično naglasiti potrebu za novim, emocionalno poticajnim, participativnim praksama kao presudnim elementima u (re)konstrukciji gornjogradske javne sfere i njezine slike u percepciji svojih građana i posjetitelja.
Stečeno iskustvo
Osim što smo, naravno, stekli nova praktična znanja u području upravljanja kulturnim projektima u okviru EU programa te iskustvo suradnje u vrlo interdisciplinarnom okruženju, kroz projekt smo naučili i da dobri rezultati proizlaze iz bliske suradnje timova koji se poznaju. Za to je važno predvidijeti vrijeme, bilo tijekom pisanja prijave ili u samom začetku projekta. Istovremeno, najuspješnije suradnje s pridruženim partnerima na lokalnoj razini prelijevaju se i na sektore izvan kulture, što neizravno pridonosi kuturnoj vitalnosti - važno je biti kreativan u pronalaženju zajedničkih interesa na putu prema ostvarenju projektnih ciljeva. Kreativna Europa pruža dobre uvjete za sinergije vrlo različitih društvenih dionika te cijeni rezultate koji iz takvih susreta proizlaze.
IZVEDBENE UMJETNOSTI, KULTURNA BAŠTINA, VIZUALNA UMJETNOST, DIZAJN I PRIMIJENJENA UMJETNOST, ARHITEKTURA, OSTALO
€997.330,27
<p>Hochschule Bremen, University of Applied Sciences (DE)</p>
<p>M2C Institute (DE), Kristianstad University (SE), <strong>MBR Kolektiv d.o.o. (HR)</strong>, Warehouse 9 (DE), Hochschule Düsseldorf, University of Applied Sciences (DE), Institute and Museum Bitola (MK), Gauss Institute (MK), University of Olso (NO), Children Museum Oslo (NO), City Gallery Gdansk (PL), Metropolia University of Applied Sciences Helsinki (FI)</p>
01.10.2014. - 30.08.2018.