Zamisli. Stvaraj. Podijeli.

ZABORAVLJENO NASLJEĐE – Europska avangardna umjetnost na mreži

2016 Ured za fotografiju 01
2016 Ured za fotografiju 02
2016 Ured za fotografiju 03
2016 Ured za fotografiju 04
2016 Ured za fotografiju 05
2016 Ured za fotografiju 06

Prioriteti

- transnacionalna mobilnost

- razvoj publike

- jačanje kapaciteta: digitalizacija

Opis projekta

Projekt FORGOTTEN HERITAGE donosi inovativan pristup obradi, prezentaciji i dostupnosti djelima konceptualne umjetnosti nastalima u drugoj polovini 20. stoljeća. Jezgru projekta čini razvoj digitalnog arhiva – repozitorija arhivske građe i umjetničkih djela hrvatskih, poljskih, estonskih i belgijskih neoavangardnih umjetnika. Repozitorij je zamišljen kao on-line platforma dostupna svim zainteresiranim korisnicima: široj i stručnoj javnosti, studentima povijesti umjetnosti i drugih društvenih i humanističkih fakulteta, studentima umjetničkih akademija te umjetnicima, a prikazuje širok spektar materijala: od grafike, crteža, slika, fotografija do dokumentacije umjetničkih izložbi i akcija, privatnih bilješki umjetnika, poezije i proze, i sl. Ova bogata kolekcija građe dostupna je javnosti u obliku inovativne, jednostavne za upotrebu i transparentne baze podataka koja krajnjim korisnicima omogućava jednostavnu pretragu, analizu i komparativnu usporedbu materijala radi popularizacije neoavangardnih djela, uspostavljanja novih čitanja i reinterpretacije.

Cilj projekta

POVEĆANJE VIDLJIVOSTI I POPULARIZACIJA neoavangardne i konceptualne umjetnosti upotrebom inovativnih digitalnih tehnologija, UMREŽAVANJE STRUČNJAKA te (RE)VALORIZACIJA, INTERPRETACIJA I ŠIRENJE ZNANJA o europskoj neoavangardnoj i konceptualnoj umjetnosti.

Stečeno iskustvo

Radom na projektu naučili smo postaviti organizacijsku i istraživačku shemu, voditi računa o zadanim okvirima tekstova kao i o njihovoj strukturi. Pritom smo se fokusirali na znanja koja želimo posredovati stranoj publici. Zahvaljujući projektu bili smo u mogućnosti uspostaviti strategiju digitalizacije fotografske građe i dokumentarne građe koja je potom uključena u digitalnu bazu, vodeći računa o raznim elementima koji pridonose širini interpretacije i novih znanja. Naučili smo postaviti prioritete kao i osmisliti buduće projektno razdoblje. To govori o važnosti planiranja i razumijevanju obuhvata koji se financira na ovakav način. Stekli smo znanja o umrežavanju s drugim partnerima, usklađivanju s tuđim prioritetima, i razlikama u obuhvatu građe. Produbili smo istraživačka, organizacijska i urednička iskustva i prilagodili ih uvjetima Kreativne Europe.