Zamisli. Stvaraj. Podijeli.

Tragom umjetnosti obitelji Straub

Studentska radionica u Ludbregu (©: Hrvatski restauratorski zavod, Miroslav Pavličić, 2018.)
Studentska radionica u Ludbregu, 2018, ©Hrvatski restauratorski zavod, Miroslav Pavličić
Zajednički pregled skulptura Josepha Strauba tijekom restauriranja u Zavodu za zaštitu kulturne baštine Slovenije (©: Hrvatski restauratorski zavod, Miroslav Pavličić, 2018.)
Zajednički posjet crkvi sv. Florijana u Varaždinu (©: Julia Strobl, 2018.)
Posjet Kalvariji u Grazu, 2018, ©Hrvatski restauratorski zavod, Ksenija Škarić

Prioriteti

- transnacionalna mobilnost

- jačanje kapaciteta: obrazovanje i osposobljavanje

Opis projekta

Projekt se temelji se na činjenici da su petorica braće iz obitelji Straub u 18. stoljeću bili vodeći kipari u nekoliko gradova današnje Njemačke, Austrije, Slovenije i Hrvatske. Najstariji od njih, Johann Baptist Straub (1704. – 1784.), imao je radionicu u Münchenu, Philipp Jakob Straub (1706. – 1774.) u Grazu, Joseph Straub (1712. – 1756.) u Mariboru, Johann Georg Straub (1721. – 1773.) u Bad Radkersburgu, dok je najmlađi od njih, Franz Anton (1726. – 1774/76.), živio i radio u Zagrebu. Dosad je opus obitelji Straub proučavan na nacionalnoj razini. Cilj je ovog projekta istražiti opus članova obitelji kao umjetničku i povijesnu cjelinu koja pokazuje razvitak i prilagodljivost stila i razinu proizvodnje izvorne radionice. Kako bi se nadišla obična razmjena rezultata pojedinačnih, lokalno usmjerenih istraživanja, projekt je okupio grupu stručnjaka koju čine istraživači iz četiri države. Istovremeno se primjenjuju različite znanstvene discipline i metodologije kako bi se stvorila potpuna slika o određenoj umjetnini.

Cilj projekta

Cilj je projekta izraditi katalog umjetnina koje se pripisuju članovima obitelji Straub. Projekt TrArS osmišljen je tako da poveže i ojača suradnju između europskih stručnjaka i ustanova koje djeluju na području zaštite kulturne baštine, unaprijedi njihovu mobilnost, promiče razmjenu ideja te da ispreplitanjem kulture i znanosti približi ishode projekta široj javnosti.

Stečeno iskustvo

Iskustvo suradnje s kolegama drugačijeg formativnog i institucionalnog zaleđa je neprocjenjivo, jer se pojedinačna iskustva ne zbrajaju nego se u interakciji otvara nova, zajednička razina razumijevanja. Za autorefleksiju struka vezanih uz umjetnost i zaštitu kulturne baštine, zanimljiva je bila i suradnja s informatičarima oko osmišljavanja i kreiranja baze podataka umjetnina u kojoj su objedinjeni podaci prikupljeni od svih uključenih profesija: o autorima, naručiteljima, obnovama, materijalima od kojih su umjetnine sazdane kao i onih koji su upotrijebljeni u restauriranju. Monografija koja se zajednički priprema ustvari zrcali presijecanje tih različitih profesionalnih perspektiva te individualni istraživački rad oplemenjen zajedničkim boravcima na terenu i diskusijama u izravnom kontaktu s umjetninom.